Waldorfska šola Celje

Poletje 2011,
letnik VII, številka 2

mag. Boštjan Štrajhar

Če ni občutenja neugodja, ni napredka

Če pogledamo na otrokov razvoj zgodovinsko, vidimo, da ti še nikoli niso imeli tako dobrih materialnih pogojev za življenje, kot jih imajo danes. Druga plat današnjega življenja je soočanje z nekaterimi največjimi izzivi vzgoje in izobraževanja vseh časov. Včasih se zdi, da tudi pedagogom niso poznani niti najpreprostejši odgovori na pedagoško-vzgojna vprašanja. Odgovor, zakaj je temu tako, leži v nesorazmernem razvoju; duhovni razvoj družbe ne dohiteva tehnološko-gospodarskega napredka.

Preberite več

Rezultati waldorfskega izobraževanja

Poletje 2011,
letnik VII, številka 2

Kaj so resnični učinki waldorfskega (po Rudolfu Steinerju) izobraževanja? Najprej je človek lahko očaran nad navdušenjem in predanostjo waldorfskih učiteljev, občuduje lahko trud učencev na umetniškem, okoljevarstvenem, znanstvenem in akademskem področju. Na waldorfski šoli je moč opaziti veselje do učenja, pozornost, posvečeno čustveni inteligenci in dinamičnemu družabnemu delovanju. Razredi so estetsko urejeni, na stenah so umetniška dela učencev in opaziti je živahno dogajanje.

Preberite več

Harry Potter in svetišča otroštva

Poletje 2011,
letnik VII, številka 2

Sven Saar

Prva knjiga o Harry Potterju se je pojavila leta 1997. Ostale knjige zbirke so sprva nastajale počasi, potem pa vedno hitreje, kar je že mejilo na čudežno skrivnost. Zbirka je na koncu postala prava senzacija stoletja v mladinski literaturi, pravzaprav velika senzacija v zgodovini literature nasploh. Osem let dolgo je avtorica J. K. Rowling ustvarjala dogodivščine mladega čarodeja, ki se je z leti spreminjal in razvijal.

Preberite več

Poučevanje tujih jezikov na waldorfskih šolah

Poletje 2011,
letnik VII, številka 2

Alec Templeton

Ali je v načinu poučevanja in učenja tujega jezika na waldorfskih šolah kaj posebnega? Če uspe učiteljem otroke in mladostnike pripraviti do tega, da so zainteresirani za učenje (česarkoli), potem je to nekaj posebnega! Ključ do vsakega učenja je navdušenje in pri tujih jezikih rado privede do tega, da si otrok resnično želi tuj jezik razumeti in govoriti.

Preberite več

Zdravljenje družbe

Poletje 2011,
letnik VII, številka 2

dr. Andrej Fištravec

Ekonomist Dr. Claus Otto Scharmer je doktoriral na prvi nemški zasebni univerzi Witten-Herdecke. Sedaj je predavatelj na Messachusets Institute of Technology, kjer med drugim vodi program MIT IDEAS, katerega osnovno poslanstvo je povezava ključnih voditeljev s področja ekonomije, vlade in civilne družbe z namenom soustavrjanja socialnih inovacij in družbenih sprememb.

Preberite več

Naprej k izvorom

Poletje 2011,
letnik VII, številka 2

Drago Purgaj

Letna tema 2011/12, Goetheanum, Sekcija za kmetijstvo

Članstvo v IBDA (International Biodynamic Association) pomeni tudi možnost, da lahko slovensko biodinamiko razvijamo v duhu mednarodnega biodinamičnega gibanja. K temu v največji meri prispeva t.i. letna tema, ki jo pripravlja Sekcija za kmetijstvo pri Goetheanumu. Tema je jedro vsakoletnega kongresa v Dornachu ter rdeča nit dogajanj biodinamičnega gibanja po svetu.

Preberite več

Kakor na nebu – tako na zemlji!

Poletje 2011,
letnik VII, številka 2

Marija Poljanec

Ali kot pravi gospa Marija Thun: ‘Povsod na Zemlji je odtis zodiaka.’

Biodinamiki se v tem vedno znova preizkušamo. Ko sem prvič vzela v roke letošnji setveni koledar, mi je najprej padlo v oči ‘Izkoristimo opozicijo.’ in ‘Koliko jih je?!’ Pomislila sem:’T o prinaša dobro letino!’ In čeprav nam Narava včasih popolnoma spremeni delovanje neba, se opozicije kot smerokaz postavijo v bran.

Preberite več