Igra je pomemben del učenja

Pomlad 2014,
letnik X, številka 1

David Elkind

Pismenost, matematika in znanost

Pred mnogimi leti sem bil med opazovalci na Children’s School v Tuftu. Ko sem opazoval čudovit razred štiriletnikov, se mi je pridružila mama enega od otrok v skupini. Hitro sem lahko opazil njeno vznemirjenost. Vprašal sem jo, ali je kaj narobe.

igra-kot-ucenje

Odgovorila je: ‘Samo igrajo se!’ Pogledal sem otroke, ki so bili razdeljeni po različnih interesnih kotičkih. Vsi so bili zelo zaposleni. Globoko so bili zatopljeni v aktivnosti, ki so si jih izbrali. Razred se mi je zdel zelo ustvarjalen, zato sem jo vprašal, zakaj ji je igra tako problematična. Odgovorila je: ‘Sin moje prijateljice je v nekem drugem vrtcu in tam se uči črke in številke, celo na računalniku že dela, za božjo voljo! Kako se bo moj sin lahko meril z njim?’

Njena pripomba kaže na obče razširjeno nerazumevanje pomena otroške igre. To delno izvira iz dejstva, da uporabljamo termin igra za vse vrste igre, od igre dojenčka z ropotuljo do igre golfa odraslih. Ko odrasli vidijo otroke, da se igrajo, gledajo nanjo kot na igro odraslih, kot na rekreacijsko dejavnost, ki jim omogoči odmor od dela in od naše protestantske delovne etike. Zahvaljujoč tej prtljagi, ki jo izraz igra nosi, pa starši mislijo, da bi morali njihovi otroci v šoli delati – saj to je njihovo delovno mesto, mar ne?

Ni bilo časa, da bi tej materi natančneje pojasnil razliko med otroško igro in igro odraslih. Samo opozoril sem jo, da je v tej igri veliko akademskega učenja, ki pa se dogaja na lastno pobudo in na letom primeren način. Nisem prepričan, da sem jo prepričal, če pa bi imel več časa, bi ji dal bolj natančno oceno glede akademske pomembnosti igre v zgodnjem otroštvu, kar bom storil tukaj.

Igra je preprosto stenografija naše sposobnosti do radovednosti, domišljije in fantazije – naših ustvarjalnih nagnjenj. Kar jo naredi enkratno, je, da nam omogoči pridobivati nove učne izkušnje. Naj ponazorim: dojenček, ki iz postelje spusti ropotuljo, se uči o gravitaciji. Hkrati tudi vzpostavi igro s starši, ki mu ropotuljo vračajo. Nauči se tudi, da različni predmeti, ko jih spusti, povzročajo različne zvoke.

Preberite več v tiskani izdaji.

Članek je bil objavljen v reviji Kindling.

prevod: Marina Nuvak

Vaš komentar