Celoten članek

Opravila ob jesenskem vdihu zemlje

Matjaž Jež in Fanika Jerome

Tudi Zemlja diha, čeprav počasi. En ciklus traja eno leto. Od zodiakalnega znamenja strelca do znamenja dvojčkov, v času dvigajočih luninih lokov, Zemlja izdihuje. Od dvojčkov do strelca, v času padajočih luninih lokov, pa Zemlja vdihuje (opomba: po astronomskem koledarju traja znamenje dvojčkov od 20. junija do 20. julija, znamenje strelca pa od 20. decembra do 19. januarja).

Preberite več

Celoten članek

Terapevtsko pripovedovanje zgodb: Susan Perrow

Simona Pajk

 V petek, 20. maja, in soboto, 21. maja, je bila na Waldorfski šoli Ljubljana prav posebna gostja iz Avstralije, ‘zdravilka’ Susan Perrow. Delavnica, ki je bila organizirana in razpisana s strani Zavoda za razvoj waldorfskih šol in vrtcev Ljubljana, je bila hitro razprodana, zato je bilo petkovo popoldne zasnovano kot predavanje, ki se ga je lahko udeležilo večje število slušateljev, sobota pa je bila namenjena delavnici in tistim srečnežem, ki smo se uspeli dovolj hitro prijaviti.

Preberite več

Življenjski ritem in pomen, ki ga ima v waldrofskem izobraževanju

izr. prof. David L. Brierley Marina Nuvak

Pomembnost časovnih dejavnikov

Vse življenje je ritmično. Bodisi v svetu rastlin, živali ali človeka. Najbolj očiten je ritem menjavanja dneva in noči. Vsa naravna kraljestva, rastlinsko, živalsko in človekovo, imajo svoje lastne časovne zakonitosti. Na počasnih posnetkih živali, ki ves čas iščejo hrano, lahko vidimo lepoto ritmičnega gibanja. Ravno ti vzorci njihovega gibanja, od miši, želve, krave do kokoši so tisti, ki očarajo otroke. V živalskem svetu obstajajo tri kategorije bioritma: dnevni (t.j. dnevna dejavnost), nočni (nočna dejavnost) in ob mraku (dejavnost ob svitu ali mraku, v času med dnevom in nočjo).

Preberite več

Celoten članek
Razstrupljanje otroštva

Razstrupljanje otroštva: Kreativna igra

Sue Palmer Marina Nuvak

Kreativnost je najverjetneje človekova najpomembnejša značilnost – prav gotovo je videti, da je bomo potrebovali zelo veliko, da se spoprimemo z vsemi izzivi 21. stoletja. To je še en razlog za to, da otrokom zagotovimo veliko priložnosti za ‘pravo igro’ (glej zadnja dva članka), kajti bolj ko otroci raziskujejo in eksperimentirajo skozi igro, kreativnejši bodo postali.

Preberite več

Celoten članek

Pomen iger na waldorfski šoli

Jože Školc

Ko sem bil sam otrok, je bila otroška igra otrokovo delo. Kadar nismo bili zaposleni s hišnimi opravili ali učenjem, smo se zbrali pred blokom in se igrali. Idej za različnost iger nam ni zmanjkalo: skrivalnice, plezanje po drevesih, skakanje čez kolebnico in gumitvist, hodili smo v naravo, v gozd, kjer smo si delali bivake in loke. Med sabo smo bili izjemno povezani, ko je nastopila težava ali smo se morali rešiti iz kakšne neumnosti, smo stopili skupaj in našli rešitev, da bi se kar najbolje izvlekli iz tistega, kar smo ušpičili.

Preberite več

Evropa jutri

Evropa jutri: Iz poučevanja 18- in 19-letnikov o tekočem dogajanju

izr. prof. David L. Brierley Marina Nuvak

Članek je nadaljevanje v prejšnji številki Waldorfskih novic (zima 2015) objavljenega članka Evropa jutri: Namen poučevanja in je prav tako povezan z nekaterimi vidiki evropskega projekta, s katerim se avtor trenutno ukvarja. Projekt vključuje seminarje na različnih koncih sveta za dijake waldorfskih šol, starih 18–19 let, skupaj z gostujočimi dijaki z drugih šol, na temo trenutnega dogajanja v evropski družbi, s poudarkom na izzivih mladih in položaju posameznika v moderni družbi. Kot del projekta je v pripravi knjiga z naslovom ‘Sto milijonov usod danes’. Številni otroci in mladi v Evropi se danes soočajo z nejasno prihodnostjo in z neštetimi možnostmi. Knjiga služi kot manifest za prihodnost vzgoje in izobraževanja v Evropi z vidika waldorfske vzgoje in izobraževanja.

Preberite več